Info Komputer

welcome

Selamat datang ke blog info komputer semoga blog ini sedikit sebanyak dapat membantu anda dalam mendalami ilmu berkaitan dengan komputer. Mafaatkalah blog info komputer ini sebaik mungkin semoga membantu anda dalam masalah berkaitan komputer.

Mencegah Perubahan Screen Saver


Setiap screen saver dapat di ubah sehingga ia sesuai dengan keinginan pengguna PC. Perubahan screen saver dilakukan dari Control Panel. Cuba buka “Appearance and Personalization” yang ada di Control Panel. Klik [Personalization], seterusnya klik [Settings]. Akan muncul kotak untuk mengubah screen saver yang sedang digunakan.

Untuk mengelakkan orang lain mencuba menggantikan ketetapan screen saver anda, butang [Settings] itu boleh disembunyikan. Ikuti langkah-langkah berikut :
1. Jalankan Registry Editor
2. Masuk ke key HKEY_CURRENT_USER-Software-Policies-Microsoft-Windows-Control Panel-Desktop.
3. Buatlah DWORD baru dengan nama ScreenSaverSettingsButton
4. Klik dua kali pada DWORD yang baru saja dibuat dan isikan nilainya dengan 1.
Cuba masuk ke [Start] > [Control Panel] > [Appearance and Personalization] > [Personalization] > [Screen saver]. Anda akan dapati [Settings…] telah disembunyikan.
Untuk menampilkannya kembali, sangat mudah, Anda cuma perlu mengganti nilai 1 tersebut menjadi 0 atau menghapus data tersebut.
Sumber: PCPlus

0 comments:

Post a Comment