Info Komputer

welcome

Selamat datang ke blog info komputer semoga blog ini sedikit sebanyak dapat membantu anda dalam mendalami ilmu berkaitan dengan komputer. Mafaatkalah blog info komputer ini sebaik mungkin semoga membantu anda dalam masalah berkaitan komputer.

Aneh pada Windows…cubalah..


Apakah ini satu ke-anehan atau satu ke-lemahan yang wujud pada windows kepunyaan Microsoft. Memang tidak dinafikan sesuatu yang di anggap sempurna itu ada kelemahannya juga.
Namun apa yang diberikan ini adalah satu keanehan (bagi saya setelah mencubanya) yang berlaku kepada sistem operasi Windows anda. Berikut , terdapat beberapa fenomena aneh yang berlaku. Mungkin ada di antara kita yang telah mengetahuinya, tapi tak salah bila kita ingin mencubanya.
Pelik tapi benar..
MAGIC #1
Orang India menemukan bahawa tidak ada seorang pun yang dapat membuat FOLDER di komputer dengan program Microsoft manapun dengan tajuk folder “CON”. Ini merupakan sesuatu yang nyata dan seluruh warga Microsoft sendiri tidak dapat menjawabnya kenapa hal ini boleh terjadi. Cubalah dengan membuat sebuah folder dengan nama CON atau con.
Bukalah My Document -> File -> New -> Folder -> taip CON atau Con atau con
Apa yang terjadi?…tentu nama folder tersebut tidak menjadi…he he
MAGIC #2
Bagi anda para pengguna Windows, lakukanlah hal berikut ini:
1) Buka sebuah notepad file kosong
2) Taipkan perkataan “Bush hid the facts” atau “this app can break” (tanpa tanda quote)
3) Save di mana pun anda suka
4) Tutuplah dan bukalah kembali file tersebut.
Aneh bukan?….anda sendiri mungkin tidak faham tulisan itu.
MAGIC #3: Microsoft Crazy Facts
Cobalah hal yang menarik ini, sungguh aneh! Bahkan Bill Gates sendiri tidak menemui jawapannya kenapa ini boleh terjadi sedemikian! Hal ini ditemui oleh orang Brazil.
1)Buka program Microsoft Word dan taipkan : “=rand (200, 99)” – (tanpa tanda quote)
2) Kemudian tekan ENTER
Apa yang anda hasilkan? Menarik bukan?
Begitulah beberapa magic yang terjadi kepada Windows anda..anda fikirkan sendiri apakah ini satu kelemahan atau satu keanehan…

p/s : Info ini dari rakan IT sedunia..

0 comments:

Post a Comment