Info Komputer

welcome

Selamat datang ke blog info komputer semoga blog ini sedikit sebanyak dapat membantu anda dalam mendalami ilmu berkaitan dengan komputer. Mafaatkalah blog info komputer ini sebaik mungkin semoga membantu anda dalam masalah berkaitan komputer.

7 shortcut untuk menjadi sepantas kilat


Anda hanya perlu menguasai 7 shortcut untuk membuat sesuatu dengan lebih cepat. 7 shortcut yang dimaksudkan untuk membuat browsing dan penggunaan PC yang asas menjadi lebih mudah. Sebahagian dari teknik ini hanya dapat diaplikasikan dengan Firefox, namun kebanyakan dapat dilaksanakan dengan semua browser.
Image Hosted by ImageShack.us
Tombol Mouse Scroll
Siapapun yang menghabiskan banyak masa di Internet akan mengatakan bahawa shortcut ini sangat bermanfaat. Jika anda menggunakan Firefox, anda dapat menggunakan tombol scroll pada mouse untuk membuka link dalam tab baru.
Quick Searches
Ada dua perkara yang membuatkan Firefox menjadi browser yang diminati, yang pertama adalah fungsi tab, dan yang kedua adalah quick search (pencarian cepat). Banyak orang yang belum menggunakan fungsi ini, namun sebaiknya setelah anda membaca artikel ini anda seharusnya tahu fungsi tersebut.
Fungsi Quick Search Firefox memungkinkan anda untuk melakukan set-up akses satu klik pada laman web kegemaran anda.
Bagaimana cara menggunakannya:
  1. Pergilah ke laman web yang anda ingin set-up untuk quick search.
  2. Klik kanan pada search field dan pilih “Add a Keyword for this Search...”
  3. Pilih sebuah kata dan masukan kata tersebut pada “Keyword” field.
  4. Tekan OK.
  5. Jika lain kali anda ingin mencari laman web tersebut tersebut, anda hanya pergi ke address bar dan taipkan kata yang ingin dicari.
Open New Tab Window
Hanya untuk Firefox browser. Dengan menekan Ctrl+T anda telah membuka tab kosong. Ini juga merupakan salah satu yang termudah untuk diingat.
Menggunakan Google sebagai unit converter
Ingin mengubah USD ke EUR? Atau meter ke kilometer? Apapun unitnya, anda boleh dengan mudah melakukannya dengan Google. Hnaya menaip (”45 GBP in USD”, “31 miles in km”) atau kata lainnya dan cari. Google akan secara instant mengubah seluruh unit dan menunjukan hasilnya.
Image Hosted by ImageShack.us
OpenDNS
Cara ini membolehkan anda untuk memiliki sambungan Internet yang lebih cepat dan selesa. Anda perlu membuka connection setting dan mengubah DNS server menjadi OpenDNS.
Image Hosted by ImageShack.us
Show Desktop Shortcut
Windows Button + D” akan menutup semua windows aktif di Taskbar. Jika anda ingin pergi ke satu ikon di desktop anda, ini adalah cara yang paling cepat.
Copy, Paste dan Cut
Ctrl + C: Copy
Ctrl + V: Paste
Ctrl + X: Cut
Jika anda tahu shortcut lainnya? Anda boleh kongsikan kepada kami di artikel ini.

0 comments:

Post a Comment